18!



YES!

Idag fyller jag 18. Jag kan inte fatta det själv. Nu är det bara att se fram emot massor av saker....:) som till exempel:

Positivt:                        
-få bestämma själv, leva livet och go with the flo helt enkelt.
-jag får typ rösta på vilket parti jag vill, men eftersom jag ändå inte vet ett skvatt om partier eller politik eftersom jag hatar samhällskunskap, så är det egentligen ingen riktig fördel, menmen.
-skriva under viktiga papper helt och hållet själv, UTAN målsmans namnteckning.
-ta körkort om jag har lust med det.
-kunna skaffa eget place om jag vill det.
-ha ett litet moment inne på konsum då man kollar på "18-årsgräns"-skylten, kunna småle en aning och stolt visa upp leget inför den mycket imponerande kassörskan.  .... :P
-att kunna reta andreas att jag är mycket äldre än honom. (den absolut bästa punkten!)

Negativt:

 -man måste pröjsa för allt själv.
-om man har riktig otur kanske till och med behöva betala att man bor hemma. (doh! xP)
-ett år närmare döden.
-jag kommer att skriva på alla ställen där man ska skriva ålder att jag fortfarande är 17 eftersom jag har guldfiskminne.


Åå vad jag är glad att jag äntligen är 18! Jag har verkligen sett fram emot denna dag! :D


PUSS PÅ ER ALLA!  <3

                                                                                                                            image16

Kommentarer
Postat av: maria

GRATTIS!!!! ses i kväll ;)

2008-04-29 @ 14:22:03
URL: http://www.mariiiiiiiiia.blogg.se
Postat av: Amanda goes emo

ett år närmare döden

2008-04-29 @ 20:08:28
Postat av: Amanda igen

ett hjärta skulle det vara efter där;)

2008-05-01 @ 18:23:44
Postat av: sofian

tack så mkt gumman! :D haha, å typ tack (?) till dej åxå mandis ;P haha

2008-05-02 @ 17:23:33
URL: http://sportisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0