sanningen om sofias helg.



Sammanfattning av Sofians helg ^^ 
(VARNING, LÅNGT INLÄGG!)

Fredag:
Eftersom fredagar innebär skola, så var den första delen av dagen inte speciellt intressant. Men för att göra det här inlägget ännu mer ointressant så kan jag ju nämna att:

1. jag berättade för klassen om varför vi borde förbjuda våldsamma tv- och dataspel.

2. jag åt möglig lax.

3. jag hade snuskig religion.

4. jag slutade tidigt.

Jodå, och sedan när man kommit hem, kände sofia ett behov av att få knappra lite på tangentbordet, för att sedan börja småpynta, betala äcklig mobilräkning, packa, och bara allmänt fjolla runt i sina svarta döskalletofflor.

Kl. 18.03 kom Tova förbi. Vidare till träning. Träna. Sluta. Duscha. Springa till buss. Missa buss. Stå och frysa arslet av sig i 35 minuter. Fint.
Stressa till Eriksson. Småfix av ansikte (=big fail). Vidare till people. Köa. Köa. Köa. Komma in. Jacklämning. Dansa. Dansa. Dansa. Sexonthebeacha. Dansa. Dansa. Sjunga. Dansa. Träffa nytt + gammalt folk. Dansa. Lyssna på crossfire. Sjunga. Hoppa. Dansa. Shota. Vara flum. Dansa. Fundera när buss går. Dansa. Köa till jacka. Dansa. Få jacka. Ut. Ringa 10 samtal. Följa med Sandra å Joppe. Äta kinamat. Bädda. Sova.

Lördag:
Iprenen skulle ha varit min räddare idag. Men jag fick aldrig tag på honom. Jag tror han undvek mig så gott som det bara gick. Åkte hem från Joppes lägenhet efter lite oboy och lite rostat bröd runt ett-tiden. Kom hem, tog det ovanligt lugnt. Gjorde ett försök till att städa rummet. Faila ganska hårt.

Mamma och pappa gjorde världens middag. MVG till dom. Dom kan ju faktiskt vara underbara föräldrar ibland när allt kommer omkring. Bara för att göra ett försök till frestande:
Förätten bestod av stora ciabattabröd med oliver i sig, en klick mjukost, och fin sallad.
Varmrätten som kom bestod av rökt makrill av högsta kvalitét (UNDERBAR), bakad potatis med 3 olika "röror".
Och slutligen efterrätten som kom som hallon- och ananas och passions mousse, med blåbär och hallon på toppen. Som sagt, MVG.

I alla fall. Efter ett litet litet samtal beslutade sig sofian att besöka sin lilla lilla (tyvärr alldeles för svaga) vän Simon. Han var på g som alltid. Och efter lite spelande, ätande och "present-utdelning" så blev det att beställa film.
Cleaner. Med Samuel. L Jackson. Faktiskt en otroligt sevärd film enligt mig. Ett stort jädra plus också till Samuel som verkligen tog den iskalla rollen i filmen. =>

Söndag:
Den här dagen orkar jag inte skriva om. Jag tror inte ens att ni orkade läsa såhär långt. :P




Och för att avsluta det hela med stil:

Anders slaskar, då julen braskar.

Ett litet citat jag lärde mig häromdan. Jag hoppas verkligen att det stämmer. :D

...Förresten, har Anders namnsdag idag? ...det betyder ju att..
Grattis på namnsdagen brorsan! haha


xD



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0