jag är jagad

Åh nej. Jag känner hur den jagar mig. Den springer bara fortare och fortare. Och jag orkar snart inte springa längre. Den är snart ifatt mig, stressen.

Jag vet inte varför jag känt mig stressad under dan, kanske för att jag har minst etttusentvåhundratjugotre läxor att göra som jag helst av allt på hela jordklotet inte vill göra och försöker därför undvika så gott det går. Speciellt inte när man har lov. Då vill man ju göra saker som inte har med skolan att göra.
Men icke sa nicke. Så lätt är inte livet. Man måste göra saker man mest av allt inte vill också för att det här ska fungera. Tyvärr.

I alla fall. Dan startade först vid 12-tiden för den lilla sofian som fick sig en ganska rejäl chock när hon som hastigast flög förbi spegeln inne i badrummet då hon trodde att ett gigantiskt jättetroll hade brutit sig in i hennes gröna lilla hus i storvreta. Men så var inte fallet. Det var sofia i spegeln.

Efter ett behövande, långt, skönt, ganska ljummet bad och ett mycket innehållsrikt samtal från petran blev det lite städande av rum, lite bloggande och lite grötätande på det.
Sen swosh iväg till tandläkaren, bli undersökt, bli glad av att det saknades hål, komma hem, spela guitar hero, äta renskav, titta på AFV och skratta tillsammans med fader.

Det var alltså beräknat att jag egentligen skulle göra läxor idag. Blev det så som sofia tänkte?
Nej. Men det var inte så oväntat heller.

Men, det är en dag imorgon också. Får se om den har någon läxläsning att bjuda på.


bomullstuss!  <3

Kommentarer
Postat av: Petra

det e konstigt det där med stressen.. jag känner precis samma sak. den jagar mej liksom och sen tar den mej och då blir man helt slut och bara vill sova.. fattar inte hur lärarna kan ge så mycke läxor

2008-10-27 @ 20:35:32
Postat av: Petra

btw.. ja så var dte ju ett väldigt givande samtal från mej;)

2008-10-27 @ 20:36:22
Postat av: sofia

men precis..ja fattar inte...jaja de e bara å kämpe på ^^, hihi, jamen visst var det! :D haha

2008-10-28 @ 11:51:51
URL: http://sportisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0