tomten är far till alla barnen




Jullov jullov.


Yes. Då var man alltså fri i sisådär 24 dagar. Is nice. Eller ja, det beror väl på hur man definierar ordet fri. Just nu är definitionen: "Att inte behöva sitta på ilu och mögla". Nej, nästa gång man behöver ta i någon form av kurslitteratur så är det på vackra Pedagogikum det ska ske. Längtar lite dit faktiskt.

Men nu är det inte skola det är prat om som sagt, utan nu är det fritid i fokus. Idag spenderade jag till exempel en del av min fritid på stan där jag köpte in resterna av mina julklappar. Perfekt. Slipper man den stressen såhär fem dagar innan jul iallafall.
Sen så spenderade jag även en del av min fritid med mina fina små klasskamrater och tittade på den gamla hederliga "Tomten är far till alla barnen". Otroligt svensk film. Dock underbar.


Nej, nu ska jag äta upp resten av andreas blåbärstårta. Mumma. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0