slemklumpar,lägenhetsfilmer och pulver.


Uuh.
Jag blir äcklad.

Jag brukar inte vara sjuk på riktigt.
Lite förkylningar hit och dit har aldrig varit något större problem.
Men nu.
Nu mår jag riktigt dåligt.
Och det är jättejobbigt.


Så, har jag gjort något nyttigt idag då?
Hmm, låt se..

Imorse vaknade jag med en stor jätteäcklig klump av slem i halsen som var så stor att den varken gick att spotta ut eller svälja. Efter en kopp te märkte jag att det inte alls var slem i halsen, den hade bara svullnat så otroligt mycket.
Så efter ungefär en 10 minuters lång fundering på om jag verkligen skulle gå till skolan eller inte och lite vaniljyoughurt så bar det iväg mot bussen.
I skolan fick jag reda på att vi inte hade en av de 2 lektioner jag kom dit för att ha.
Dvs, skoldagen slutade kvart i tio.
Jag skulle ha stannat hemma.

Följde i alla fall med mina små vänner madelene, amanda och sandra till centrumet för att kika en del på skor, lite bankbesök och en hel del bh- och trosundersökning.
Då vi kände oss mätta på shopping, men hungriga på mat for sofia och amandan hemåt till sofias lilla gröna hus i storvreta.

Grandiosapizza till amanda, makaronisallad till sofia och en 1408-film till båda med tinitusvarningar så det bara small om det. (Amanda har en förmåga att skrika tjejskrik under skräckfilmer). För att fortsätta filmtittandet till lite riskakor efter den filmen, blev det ännu en "lägenhets-film", vid namnet 1303. Amanda gav upp sitt skrikande ganska snabbt för istället gå över till att rikta ögonen på den hemskaste, men roligaste boken av dem alla, skolkatalogen.

Amandan tog sig hemåt runt 6-tiden i det lite för mörka mörkret och sofia fortsatte med filmtittandet.
Mja,och det håller jag på med nu med.
Jag vet inte riktigt vad som har hänt. Men jag tror att jag har gått och blivit något av en riktig filmnjutare.

Janej, nu är det nog dags leta lite efter john blunds pulver om jag ska palla med morgondagen vilket jag tvivlar starkt på.



Aja, godnatt alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0