Inglorious Basterds






Yes. Då har man gått på bio ännu en gång. Dock var det ett riktigt bra tag sen sist jag besökte biografen.
Jaja. Filmen som sågs var Inglorious Basterds. Och sällskapet bestod av två sandror, en daniel, en joppe och en liten adam också. Mysigt.

Filmen var, inte alls oväntat, lite sjuk. Visst jag trodde kanske att de skulle vara lite mer seriösa när det gäller andra världskriget, men icke. Inte när det gäller tarantino inte. Då kan verkligen vad fan som helst hända.

Men som helhet så var filmen bra, lagom mycket blod (även om det ibland blev aningen rubbat), en smula kärlek och en hel del action. Precis som det ska vara. Det enda som störde mig var att, som i så många andra filmer som det även händer, Brad Pitt fick ta en ganska oseriös roll och fick prata med en dialekt som alla är mycket väl medvetna om inte är hans riktiga dialekt. Det tycker jag är dåligt. Man stör sig bara på varje gång dom öppnar munnen och tänker på hur dom hela tiden anstränger sig för att prata med en annan dialekt. 
Och om vi ska vara ännu mer negativa så kan även nämnas att det var riktigt dyrt. 110 kronor är inte småpengar(speciellt inte om man betalar för två). Det kan man ju faktiskt, som walter hade sagt, fått 220 bugg för. 

Men okej, nu lämnar vi filmen. Något annat mycket mycket trevligt som utfördes av sofia idag var att för första gången i sitt liv inte sitta med ett inlämningsarbete sista timmen som det ska skickas in. Jojjomensan. Trevligt värre.


Nej. Nu är klockan sådär läskigt mycket igen. Förstår verkligen inte var all spilltid tar vägen. Aja, kanske bäst att använda den lilla tid som finns kvar till sömn innan jag ska upp igen och leka med klubba och boll. För imorn, då är det björklinge som är det lag som kommer få noll poäng. Så det så.


Natt natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0