dagens referat

Sofia Ek-Berggren
900429
AU01 Ledarskit och grupphelveten



Tisdag 6/10-09


Vad tyckte jag då var de mest intressanta saker som framkom under den här dagen? Ja, jag tänker nu ange i punktform vad jag tyckte var mest intressant:

  • morgonens motion           (dvs jag måste ha fått hur mycket kondition som helst imorse, när jag först kutade upp ur sängen, sprang sjuttiotvå gånger upp och ner i trappan, rush i 500 meter, hämta cykel, cykla som en idiot till dagens seminarium, som jag även kom i tid till, med hela fem minuters marginal. *stolt som fan*.)
  • true blood-avsnittet         (jag börjar bara bli mer och mer inspererad V alltså..)
  • den välfyllda biskvin        (alltså det fikamaterial som användes inne på ofvandahls vid samtal med molly, nathalie, viktoria och angelica)


Det fanns även saker som var lite onödiga under denna dag. Dessa saker är:

  • dagens seminarium     -  (alltså vi skulle läsa en valfri litteratur om ledarskap, på 300 sidor. Seminariet gick ut på att man skulle sitta och lyssna 8 gånger på något som repeteras och sägs om och om igen. Två timmars eko helt enkelt.)
  • en timmes waste         -  (cykeltur till ekonomikum för att gå på denna "otroligt jätteviktiga föreläsning om vfu*", som vi fick reda på under föreläsningen att det stod precis allt vi behövde veta om vfu i en liten jävla röd bok som alla redan fått. Bara att cykla tillbaka till seminariet igen med all hast för att gå på den egentliga "viktiga informationen" om vfu*.)
  • platsen på min vfu*     -   (enköping. Behöver jag säga mer?)


Viktigt citat under dagen:

"Om du har ett äpple, vill du dela det med mig?"



*vfu= står för verksamhetsförlagd utbildning och innebär att vi får gå ut i skolorna och leka lärare och bossa över småglin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0