imorgon


Imorn är en rätt så speciell dag. Det finns både för- och nackdelar med att fylla 20 har jag märkt. En av nackdelarna är att bussen kommer bli äckligt dyr. Sen så kan man inte köpa p-piller på ungdomshälsan längre. Måste gå ända till apoteket och köpa för dyra pengar. Jobbigt. Sen kommer folk* tro att man är sjukt vuxen också och utnyttja min ålder i meningar som; "Men Sofia, du är faktiskt 20 år och kan inte ens städa ditt eget rum.." Suck. Näe, vuxen kommer jag nog aldrig bli.

Fördelarna däremot är kanske inte så många, men vi kan i alla fall vara överrens om en av dom. Den heter systembolaget. Jag sitter och skriver inköpslista just nu till vad jag ska köpa imorn på systemet. Alkisvarning på den alltså.

* Folk = mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0