har landat

     

Jahaja.

Efter två veckors rätt så intensivt stekande, ljuv shopping, utsökt mat, njutande av ett paradishotell, en massa bad, läckra drinkar, museumbesök, vulkanupptäckande, dykande, upplevelse av fisketurer, små söta byar och annat smått och gott så kan jag erkänna att jag är rätt så mätt på avslappning. Borta är ju riktigt trevligt, men hemma är ju faktiskt bäst.

Teneriffa var i alla fall som helhet en ö som alla någon gång i sitt liv borde få bocka av från sin "att göra i livet-lista". En av de finare av Kanarieöarna, som stolt kan visa upp Spaniens högsta topp, vulkanen Teide som är minst dubbelt så hög som vårt lilla Kebnekaise. En riktigt häftig upplevelse att stå på marken och samtidigt blicka ut över moln för att man står ovanför dom. Då, är man högt upp.

Men jag är som sagt väldigt bekväm vid att vara hemma också. Få träffa alla mysiga prickar igen och slippa göra sitt bästa i att använda skolengelskan på ett snyggt sätt så att man låter som en äkta engelsman. Skönt. Så nu fortsätter väl livet att rulla på i vanlig ordning. Tankarna på skolan börjar dyka upp i skallen, fokusering på innebandyn och planering inför den kommande insparken för alla små blivande lärare kommer dyka upp. Något jag verkligen ser fram emot.

Men nu, sömn tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0