julhelgen


Mjahapp. Det var den julen det. Både julafton och juldagen blev precis som väntat. Mysigt, mättande och riktigt riktigt trevligt.

Några julklappar rikare blev man ju också, för att inte tala om den roligaste leksaken, min nya digitalkamera (vilket var mer än välbehövligt) som jag ska ta hand om på bästa sätt. Roligaste leksaken nummer två var den jag fick av min lille Jacob, nämligen konsertbiljetter till Petter. Sjukt kul. Speciellt kul eftersom att jag köpte konsertbiljetter till Daniel Adams-Ray till Jacob i julklapp. Som tur är kan man aldrig gå på för många konserter. Lite andra välbehövliga leksaker var presentkort, parfym, skor, smink, godis samt lite annat smått och gott.

Juldagen i sin tur bjöd på resterande julmat från gårdagen. Framåt kvällen bar det av till Bergsbrunna för min och Jacobs del för lite förkrökande med de nyligen hemkomna (och alldeles för bruna) thailandsresänerna Lina och Joakim. Efter en del diskussioner för var kvällen skulle fortsätta blev det slutligen Märsta som fick vår närvaro. En kväll på KC (som var förvånandsvärt litet) var en upplevelse i sig och bjöd på mycket dans samt en del dricka. Som helhet en riktigt skön och för en gångs skull alldeles lagom kväll. Tackar Lina och Jocke för deras sjukt trevliga sällskap.


Lite bilder från julaftonen:


grabbarna intar soffan för att lira lite Wii

levande ljus, ett säkert kort i juletid

julstjärnan är ett måste

det fanns snälla barn

min käre broder

kusin Anton gillar att öppna paket


likaså lillasyster Lia

efter julklappsutdelning var det dags att leka med julklapparna

lite sällskapsspel sitter aldrig fel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0