hem ljuva hem


Det är verkligen nyttigt att resa bort. I alla fall för min del. För något som man verkligen känner av är vännerna, staden man bor i och vet att man hittar i, folk som pratar förståerligt, normala bilchaufförer, riktiga regler med mycket mera. Ska aldrig mer underskatta Uppsala.

Det konstigaste som Lundarna bjöd på var nog i nationernas värld, när jag i onsdags, första kvällen skulle beställa en vanlig fisher och en cider till amanda. "Nej". Fick man höra från bartendern. "Du får bara beställa en sak". Efter en ungefär fem minuters lång blick av mig, gav jag mina pengar till honom och tog min shot. Jag säger som Herkules skulle säga, "Lundarna är lite galna".

Jaja. Sjukt skönt att komma hem i alla fall. Även om dessa fyra dagar faktiskt har varit några av de roligaste på väldigt länge. Blev en ganska galen dag igår också, vilket ledde till att man fick tjäna av sitt straff idag genom världens näst värsta bakfylla någonsin. Men som man brukar säga "man mår som man förtjänar".






// Sofia "bakfull som ett as" Ek-Berggren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0