idol


Mm. Har precis avverkat dagens idol-avsnitt och sitter nu mest bara och stirrar i den lilla lilla ettan i studentstaden i väntan på att mitt sällskap till handbollstokiga lillpojke ska dyka upp. Pizza-kartongerna har jag lagt fint tillsammans med disken i en organiserad hög på skrivbordet, kläder ligger spridda i form av en stjärnhimmel på golvet och sängen är lika obäddad som vanligt. Funderingarna på att städa existerar tyvärr inte.

Jaja. Imorn är det friluftsdag på det Westerlundska gymnasiet. Lite "lära-känna-lekar" för ettorna och sånt krafs, kan bli rätt kul faktiskt. Hittills så får faktiskt min tid som lärarpraktikant ett stort mvg. Klockren handledare, trivsam skola, avslappnade lärarkollegor och sköna elever. Vad mer kan man begära liksom. Att eleverna ibland tror att jag själv är en elev på grund av min ålder gör inte så mycket. Känns bara som att man kommer närmare eleverna på något operverst sätt.

Nä, nu ska jag sträcka ut mig i den obäddade sängen, slå på en alldeles för bra film för en onsdag och passa på att njuta lite extra nu när inte läxor och sånt skit finns att göra.


Häpåde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0