jobbcykeln


Nu var det sådär äckligt längesen jag skrev på bloggen igen. Man får nästan lite ångest över att man inte har skrivit något på några dagar så fortsätter man att skjuta upp det istället för att faktiskt sätta sig ner skriva ner några rader ren skit. Men bara nästan.

Idag är det onsdag vilket betyder att halva veckan har gått. Redan. Helt sjukt vad veckorna faktiskt rullar på när man jobbar*. Saknaden av tidspersperktiv är alldeles för stor och det känns som man lever i någon form av cykel där det enda man gör är att sova, äta, jobba och träna. Och okej, med ett och annat alkoholinmunande här och var.
Det är precis en sådan cykel jag aldrig vill hamna i. Varje dag ska inte vara någon annan lik, och man ska ta tillvara på den på bästa tänkbara sätt.
Därför ska jag gå på mitt livs första föräldramöte idag. Det ni.

Ciao



*jobbar - sitter och tittar på när en annan lärare undervisar ointresserade elever

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0