lediga lördag


Ah, äntligen lite ledighet. Trots att den här "skolveckan" har varit en av de lataste jag någonsin varit med om så känns det ändå skönt med lite lördag.


Igår var det ju fredag som man kanske kan lista ut, och den spenderades till en början på regniga Polacks med lite lätt analyserande av matteböcker, bland annat en av mina gamla mattelärares bok. Kändes väldigt konstigt att sitta och kritisera det som man lärt sig själv en gång i tiden.

Vid tvåtiden smet man från lektionen ner en sväng på stan för att möta upp lillpojken. Fixa present till 49-årig moder, äta donken-fett, ordna klipp-tid till krulltott, inhandla ett äkta par springskor för en gångs skull och självklart svänga förbi systemet i vanlig ordning.

Hem och njuta med några kalla och en slibbig pizza framför en riktigt bra match där Sverige har mest bollinnehav och tempot är på en riktigt hög nivå. Till och med Zlatan joggade. Otroligt. Wernblooms baljor var grädden på moset, och kvällen var fullbordad. Tidigt sänggående.


Och idag är planen att jag, Sofia Ek-Berggren, ska laga en två-rättersmiddag till en viss herre. Har redan stressat iväg till ICA och köpt mina invecklade ingredienser så är det bara att tuta och köra. Önska mig lycka till.


// Ingenhemmafru

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0