what's the point of doing anything


Usch vilken meningslös dag när jag tänker tillbaka på den. Fick ledigt från vfu:n idag för att jag skulle ägna mig flitigt åt de underbara uppgifterna vi fått av institutionen hemma istället. Blev något gjort? Skulle inte tro det.

Nejdå. Istället så ägnade sofia dagen åt att halvvakna runt tolvsnåret och direkt dra på gårdagens idolavsnitt. Jäsa någon timme eller två i sängen. Ta sig stapplandes ner mot undervåningen, fixa youghurt med cornflakes. Moffa i sig i sängen och gå igenom tv4play:s, tv3play:s och även kanal5play:s ungefär alla bra och även några dåliga program. Kikar på klockan och inser att jag kanske borde ta mammas direktiv om att laga mat till familjen lite mer seriöst. Stapplar ner till undervåningen för andra gången, rör ihop pasta med någon vitlöks-champinions-paprika-gul löks-tomatpure-basilika-creme fraishe-sås som faktiskt blir ganska lyckad.

En förvånad och hungrig familj kommer hem. Lyckad matlagning. Ännu en gång har hon gjort det. Ickehemmafrun. Så något bra har jag väl gjort idag kanske. Jag gjorde någon annan glad. Eller nått. Nu börjar jag flumma, dvs dags att sova. Ska bara planera min lektion till imorn först som kommer ta några år. Men efter det är det natti.

Så, natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0