dagens utmaning..


..är definitivt att packa. Det spelar ingen roll hur länge man ska vara borta, eller vart man ska. Det är själva packningen som är boven i dramat.

Jag är sämst på att packa. För just det faktumet att man ska vara borta från sitt hem någon eller några dagar gör att jag "för säkerhetsskull" tar med mig för mycket, samt onödiga saker som jag inte ens använder. Oftast blir det dessutom den här "sista-minuten-packningen", då pappa och andreas står och gapar på nedervåningen att alla väskor som ska in i bilen ska stå i hallen NU annars blir det kvar hemma, då man springer runt sjuttio varv som en tok och typ slänger i lite av varje, lite "ifall att-grejer". Brukar aldrig sluta bra.

Antingen glömmer man det viktigaste (typ mobilladdaren), eller så får man med sig världens största (ej pocket) bok, som jag absolut aldrig, inte ens skulle kunna tänka mig tanken att öppna. Så ovärt. Sen kan man ju också ställa sig frågan, borde man inte lära sig av sina misstag?


Aja, the thing is, imorn drar jag upp till Dalarna och firar kycklinghelg och äter alldeles för mycket gott (juste, måste packa gympadojjorna - också en onödig grej, eftersom jag aldrig kommer dra ut och springa, men det är ju bra om möjligheten finns där liksom) hos mormor och morfar. Trevligt värre.


Så ja, skål och glad påsk då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0