en blivande fruitdealer


Dags för söndagkväll igen då. Om man kollar tillbaka på veckan så har den varit väldigt sportfylld om man frågar mig. Innebandycomeback i måndags, Sverige-Moldavien i tisdags, Storvreta-Pixbo i onsdags och fredags, Arsenal-spelande igår och allsvenskt derby imorgon. Något jag ser väldigt mycket fram emot. Senast jag stod på Råsundas läktare (i AIK-klacken till och med), var förrförra året någon gång. Alldeles för längesen det vill säga.

Förutom sportande så har jag ägnat en av mina kvällar på kantorsgatan hemma hos sötnosarna Gabbi och Micke på dundermiddag samt film. Mycket mys. Även ett Stenhagen-besök utfördes en av kvällarna med Starcraft och Smålands som huvudämne. Vem vet, en vacker dag kanske jag sitter där i Sydkorea och spelar mot Fruitdealer och grabbarna och dricker Dr.Pepper och tjänar cash. Skulle varit rätt najs.


Men nu har jag tydligen valt att bli lärare istället. Så kan det gå. Och apropå lärare så måste jag kolla upp när jag börjar imorn. Vi har nämligen programmering på schemat, verkligen något som vi blivande gymnasielärare kommer ha nytta av i framtiden, det vill man ju bara inte missa.


Tja.



En solig morgon på studentvägen.


Ljuvligt vitlöksbröd med tomater och mozarella fick vi till förrätt.


Sötnosen Gabriella som skapat den ljuvliga maten.


Doctor Ring var även där och njöt av kvällen. 


Huvudrätten som bestod av fläskkotlett, klyftpotatis samt baconinlindade haricot verts med en underbar sås gjort på skyn från köttet. 


En regnig dag på studentvägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0