ett rim-stim


Vaknade precis och satte mig som vanligt vid Jacobs skrivbord och börjar pilla på datorn. Sen lägger jag märke till ett av Jabocs papper han ska ha till en av sina lektioner han har på sin nuvarande praktik som ligger och tittar på mig. Jag börjar läsa det:

Syskonen Hilda och Per
Dom är snälla och rara
Helt underbara
Men framför allt är dom lika som bär

Snubben trodde han var cool
För han hade en vattenpistol
Han glider runt i en ny fin bil
För han gillar att glida med stil

Hjärtat frös till is när hon hörde ett dån
Hon blunda och låg alldeles still
Hon lyssnade noga och funderade på vart det kunde komma ifrån
Plötsligt hörde hon det en gång till


Min pojkvän är ett rimmande geni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0